söndag 13 januari 2013

Snöig hatt

När jag såg att svensk scrapbooking hade en cc med en utmaning med namnet snöigt värre och man skulle använda mixed media teknik plus tyg kände jag att jag ville vara med, detta är första gången jag använder mixed media teknik.
Jag var inne på Youtube och hittade en beskrivning på hur man gjorde en hatt. Jag vet inte hur jag kom på tanken att testa. Nu när jag är klar är jag glad att jag gjorde det men inte medan jag konstruerade den haha....
På videon verkade det så lätt.........som tur är har jag en snäll mamma som hjälpte mig med uppbyggnaden.
Här är länken till den otroligt duktiga tjej som visade hur man skulle göra.
Bilden blev inte alls bra, i verkligheten glittrar den jättemycket! Jag använde aleens glittriga snö och hade på extra glitter. Glimmer mist på lyktan och glitter paste från viva decor.
Tyg som var ett måste för utmaning sitter bakom lyktan på bägge sidor, det är från en sjal som jag skulle kasta. I verkligheten ser det bättre ut och passar in mera.



Inga kommentarer: